با توجه به درخواست برخی دوستان برای اعلام زمان رسیدن ستاره کف الخضیب به دایره نصف النهار جهت انجام دعا و نیایش، از همه دوستان خواهشمندم که جهت امور استخراج تقویم کواکب به وبلاگ نجوم احکامی مراجعه بفرمایند چون بنده مستخرج تقویم نیستم ولی با توجه به اینکه جناب آقا رضا مدیر محترم وبلاگ نجوم احکامی فعلا سرشون شلوغه و مشغله های فراوانی دارند تصمیم گرفتم برای ده روز آینده یعنی از تاریخ ۶ تا ۱۶ خرداد ماه این کار رو انجام بدم. البته چون بنده هیچ مهارتی در استخراج تقویم ندارم ممکنه در حدود ۴ الی ۵ دقیقه در استخراج زمان رسیدن ستاره کف الخضیب به دایره نصف النهار اشتباه کرده باشم که امیدوارم دوستان به بزرگی خودشون بنده رو ببخشند.

در ضمن زمانهای اعلام شده به افق اصفهان هستند و دوستان عزیز جهت استفاده باید این زمانها رو به افق محل زندگی خودشون تغییر بدهند. برای اینکار می تونید از مقایسه اوقات شرعی محل زندگی خودتون با اوقات شرعی شهر اصفهان استفاده کنید. برای مثال:

ستاره کف الخضیب در روز ۶ خرداد ماه حدود ساعت ۸ و ۵۴ دقیقه صبح به افق اصفهان به دایره نصف النهار میرسه. اگر شما در شهر تهران زندگی می کنید با مقایسه اوقات شرعی شهر تهران با اصفهان متوجه میشید که مثلا اذان ظهر به افق اصفهان ساعت ۱۳ و اذان ظهر به افق تهران ساعت ۱۳ و ۱ دقیقه ست. بنابراین شما باید تمام زمانهای استخراج شده به افق اصفهان رو با یک دقیقه جمع کنید تا استخراج بر اساس افق شهر تهران رو بدست بیارید در اینصورت زمان رسیدن ستاره کف الخضیب به دایره نصف النهار در روز ۶ خرداد ماه در شهر تهران حدود ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه صبح خواهد بود.

۶ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۵۴ دقیقه صبح

۷ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح

۸ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۴۶ دقیقه صبح

۹ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۴۲ دقیقه صبح

۱۰ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۳۸ دقیقه صبح

۱۱ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۳۴ دقیقه صبح

۱۲ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۳۱ دقیقه صبح

۱۳ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۲۷ دقیقه صبح

۱۴ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۲۳ دقیقه صبح

۱۵ خرداد ماه----------حدود ساعت ۸ و ۱۹ دقیقه صبح

مدیر محترم وبلاگ نجوم احکامی به دوستان قول دادند که انشاالله به زودی تقویم دقیق زمان رسیدن ستاره کف الخضیب به دایره نصف النهار رو استخراج و در وبلاگشون منتشر خواهند کرد. در ضمن از دوستان خواهشمندم دعا برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان علیه السلام رو فراموش نکنند و همواره به یاد داشته باشند که خداوند وظیفه حمایت و دفاع از حریم اهلبیت علیهم السلام و نتیجه زحمات تمام پیامبران رو بر عهده ما شیعیان قرار داده و باید در دنیا و آخرت پاسخگوی اینهمه نعمتهای الهی باشیم. به امید تعجیل در فرج قائم آل محمد علیه السلام.

التماس دعا


موضوعات مرتبط: علم نجوم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, | 14:52 | نویسنده : مهدي مهدوي |

آشنایی با صورت فلکی اسد

صورت فلکی اسد که پنجمین صورت فلکی منطقه البروج به حساب میاد در محدوده درجات ۱۲۰ تا ۱۵۰ از فلک البروج واقع شده و در سمت شرق صورت فلکی سرطان قرار داره. از کواکب معروف صورت فلکی اسد میشه به کواکب قلب الاسد و ذنب الاسد و جبهه و خراتین و راس شمالی اسد و راس جنوبی اسد اشاره کرد. در شکل زیر می تونید صورت فلکی اسد و محل شروع اولین درجه از صورت فلکی اسد یعنی درجه ۱۲۰ از دایره بروج رو ببینید. اسامی کواکب به ترتیب شماره عبارتند از:

۱- قلب الاسد

۲- ذنب الاسد

۳- جبهه

۴- خراتین

۵- راس شمالی اسد

۶- راس جنوبی اسد

در شکل زیر هم می تونید


موضوعات مرتبط: علم نجوم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, | 10:1 | نویسنده : مهدي مهدوي |

 

صورت فلکی میزان هفتمین صورت فلکی منطقه البروج بوده و در محدوده درجات ۱۸۰ تا ۲۱۰ از دایره بروج واقع شده. صورت فلکی میزان به شکل یک ترازوست. اولین درجه از صورت فلکی میزان بر نقطه اعتدال پاییزی منطبق بوده که در حال حاضر بعلت حرکت ثانیه کواکب به اندازه ۳۰ درجه و ۲۵ دقیقه از نقطه اعتدال پاییزی فاصله گرفته که  انشاالله بعدا بحث مفصلی راجع به این قضیه خواهیم کرد و درس کاملی رو به بررسی این موضوع اختصاص خواهیم داد. در شکل زیر صورت فلکی میزان و توضیحات اون رو مشاهده می کنید.

دو کوکبی که در تصویر به


موضوعات مرتبط: علم نجوم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, | 9:59 | نویسنده : مهدي مهدوي |

آشنایی با صورت فلکی دلو

صورت فلکی دلو یازدهمین صورت فلکی از منطقه البروج بوده و در محدوده درجات ۳۰۰ تا ۳۳۰ از دایره بروج قرار گرفته است. برخی از کواکب مهم صورت فلکی دلو عبارتند از:

۱- کوکب سعد السعود که در محدوده صورت فلکی جدی قرار داره اما جزو صورت فلکی دلو محسوب میشه و نشان دهنده یکی از منازل سعد قمر بنام منزل سعود است.

۲- کوکب سعد الملک

۳- کوکب سعد الاخبیه که نشان دهنده یکی از منازل قمر به نام منزل اخبیه ست.

در تصویر زیر می تونید مشخصات صورت فلکی دلو رو ملاحظه کنید.

به این تصویر


موضوعات مرتبط: علم نجوم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, | 9:57 | نویسنده : مهدي مهدوي |

 

صورت فلکی قوس نهمین صورت فلکی منطقه البروج بوده و در محدوده درجات ۲۴۰ تا ۲۷۰ دایره بروج قرار گرفته است. نقش صورت فلکی قوس شبیه موجودی است که نیمه اول آن انسان و نیمه پسین اون شبیه اسب است. به صورت فلکی قوس صورت فلکی کماندار یا رامی هم گفته میشه.

تعدادی از کواکب صورت فلکی قوس عبارتند از: قوس(کمان) شمالی، قوس میانی، قوس جنوبی، نصل(نوک تیز پیکان)، رکبة الرامی(زانوی تیرانداز).

در تصویر زیر می تونید صورت فلکی قوس و کواکب و توضیحاتش رو ببینید.

 

در تصویر زیر هم


موضوعات مرتبط: علم نجوم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, | 9:55 | نویسنده : مهدي مهدوي |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By SlideTheme :.